Om Färgelanda

I Dalsland finns flera kommuner.
Färgelanda är en av Dalslands 5 kommuner.
I Färgelanda bor cirka 7 tusen personer.

Till Göteborg från Färgelanda är det 11 mil.
Till Oslo är det 23 mil.
Till Karlstad från Färgelanda är det 16 mil.

Färgelanda ligger vackert nära vatten.
Det vackra naturområdet Kroppefjäll ligger i Färgelanda kommun.

Medborgarkontoret i Färgelanda

Vi kan hjälpa dig att få information
om kommunen.

Vi vill hjälpa dig med många olika saker
på samma plats.

Medborgarkontoret kan till exempel hjälpa dig med:

  • Att kopiera papper
  • Att skriva ut blanketter från dator
  • Att boka lokaler
  • Färdtjänst
  • Parkeringstillstånd för rörelse-hindrade
  • Skolkort till elever på gymnasiet
Sidan uppdaterades 17 september 2024