Felanmälan
Har något skett i kommunen du vill rapportera så finns det flera sätta att kontakta oss. Viktigt att veta är att kommunen inte ansvarar för allt utan vissa felanmälningar ska till andra. Nedan listas några exempel och vart du ska vända dig.
- Felanmälan av fastigheter för externa hyresgäster ska göras via en e-tjänst som du hittar här.
- Felanmälan vid soptömning/slamtömning ska göras via en e-tjänst som du hittar här.
- Problem med väg i tätort, t.ex. potthål? Det är antingen Trafikverket eller din lokala vägförening. För att se väghållare kan du klicka här. Om det avser Trafikverkets väg kan du felanmäla här.
- Problem med vatten och avlopp i tätort? Då vänder du dig till Västvatten, här.
- Har du sett fortkörning eller annat trafikbrott? Vänd dig till Polisen, länk till Polisens hemsida.
- Synpunkter gällande snöröjning på allmän platsmark? Kontakta Tekniska enheten på tekniska@fargelanda.se
- Vill du tycka till om Färgelanda så kan du använda e-tjänsten här.
Behöver du däremot felanmäla träd som fallit på kommunens mark eller på gång- och cykelväg, fel på belysningsstolpar eller liknande så kan du använda vår felanmälan nedan!
Felanmälan är mobilkompatibel och du behöver ange på en karta vart objektet för felanmälan finns. Vill du ha hjälp att fylla i så kan du kontakta oss via kontaktuppgifterna.
Tekniska enheten
E-post:
Kundtjänst renhållning
E-post:
Telefon: 0528-56 75 20
Telefontid:
Måndag-fredag
10:00-12:00
Adress till återvinningscentralen i Stigen:
Högsätervägen 20, Stigen
Öppettider Återvinningscentralen i Stigen:
Kl. 12:00 - 18:00 varje helgfri måndag
Kl. 10:00 - 14:30 varje helgfri torsdag
Kl. 10:00 - 14:00 1:a helgfria lördagen varje månad (om den inte infaller på en röd dag, då är nästa lördagsöppet första lördagen nästkommande månad)