Hjälp oss bli bättre!
Vi vill ha dina synpunkter, klagomål eller beröm. Det är viktigt för oss, eftersom vi ständigt strävar efter att förbättra vår verksamhet. Till höger på denna sida hittar du länkar till blanketter och webbformulär som du kan använda för att rapportera dina synpunkter till oss.
- Vi ser klagomålshantering som ett konkret sätt att arbeta med verksamhetens kvalitetssystem.
- Vi tar alla klagomål på allvar
- Vi anser att alla synpunkter ger oss möjlighet att förbättra verksamheten
- Våra mål är att lösa problemen där de uppstår
- Vi hanterar klagomål utan dröjsmål
- Vi har uppföljning och dokumentation
- Vi åtgärdar, förbättrar och ställer till rätta
Vad är ett klagomål?
Med klagomål menar vi varje missnöje som kräver respons. Om en person kontaktar Sektor omsorgs verksamheter för ett klagomål, är det ett klagomål oavsett vad personalen har för egen uppfattning. Klagomål utgår ifrån förväntningar som inte uppfyllts.
Möjliga vägar
Invånaren kan uppge sitt namn eller välja att vara anonym. Det finns flera möjliga vägar för den som vill framföra klagomål:
- Via denna hemsida genom att skriva ut en klagomålsblankett
- Skriftligt via brev eller blankett
- Muntligt direkt till någon av Sektor omsorgs medarbetare eller verksamhetschef
Vad händer sedan?
Efter det att ditt klagomål har tagits emot och registrerats kommer du, inom två veckor, att bli kontaktad för att få reda på vilken åtgärd klagomålet leder till. Förhoppningsvis är du då nöjd med åtgärden och ärendet avslutas.