Lämna in anbud
För att kunna lämna anbud till Färgelanda kommun behöver du registrera dig på e-Avrop.
Länk till information om kontoregistrering
Därefter kan du som är leverantör hämta och bevaka nuvarande och kommande upphandlingar och avtal. Det är kostnadsfritt för leverantörer att registrera sig och använda systemet. E-Avrop.com Support till E-Avrop Telefonnummer. 08-50119000
Tillhandahållande av Upphandlingsdokument
Upphandlingsdokumenten hämtas av anbudsgivare själv. För att hämta Upphandlingsdokument och för att lämna anbud måste anbudsgivaren registrerat sig på E-Avrop
Under anbudstiden
All kommunikation mellan leverantörerna och kommunen sker i e-Avrop. Det innebär att alla frågor ska ställas i e-Avrop. Frågeställaren är anonym. Alla Frågor och svar, samt all övrig information, kommer att publiceras i e-Avrop. Det är därför viktigt att man använder sig av samma e-postadress som är registrerad i E-Avrop
Frågan och svaret blir en del av annonsen.
Du besvarar anbudet genom att fylla i formulären. Formulären ska besvaras elektroniskt genom att du klickar på knappen ”Lämna anbud” som du finner till vänster i annonsen på www.e-avrop.com.
När du besvarat formulären har du också en möjlighet att bifoga filer till ditt anbud. Säkerställ att bifogade bilagor bara innehåller information som efterfrågas och att informationen är relevant.
Kommunen får inte under pågående upphandling behandla kompletteringar till inkommit anbud från enskilda anbudsgivare, annat än uppenbara rättningar (se LOU 4 kap. 9 §).
Innan du lämnar in ditt anbud är det viktigt att du:
- ser till att du har senaste versionen av underlaget,
- kontrollerar att du har fyllt i och bifogat alla begärda handlingar.
Mer information om hur du som leverantör deltar i offentliga upphandlingar kan du hitta hos Upphandlingsmyndigheten.
Färgelanda kommun samverkar med Dalslands kommuner och tillsammans eller enskilt, används E-avrop vid upphandlingar.